Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Čas a prostor v psaných dětských projevech
Švarcová, Hana ; Saicová Římalová, Lucie (vedoucí práce) ; Synková, Pavlína (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá tím, jak žáci pátých a devátých tříd ztvárňují v psaném vyprávění čas a prostor. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V první z nich jsou shrnuty poznatky z oblasti naratologie, vývojové psychologie a výzkumu osvojování jazyka s ohledem na věkovou skupinu žáků druhého stupně ZŠ. V praktické části jsou analyzovány psané projevy žáků pátých a devátých tříd. Postupně jsou charakterizovány oblasti jako koherence projevu, čas, prostor a postava. V závěru této části práce jsou obě věkové skupiny srovnány. Diplomovou práci uzavírají náměty pro školní výuku formulované na základě poznatků získaných z analýzy žákovských vyprávění.
Životní příběhy ředitelek mateřských škol
Kidlesová, Lucie ; Kitzberger, Jindřich (vedoucí práce) ; Veteška, Jaroslav (oponent)
Předkládaná práce zkoumá život tří vybraných ředitelek mateřských škol. Práce na základě analýzy hloubkových rozhovorů přináší a částečně komparuje abstrahované životní příběhy ředitelek. Hloubkové rozhovory se zaměřují na komplexní pochopení života jedince, abstrahují charakteristické rysy a zlomové okamžiky, přibližují jednotlivé fáze ředitelské funkce a dokumentují vnímání samotných ředitelek jejich role. Ředitelky jsou zkoumány z hlediska jejich profesního vývoje, ale také jakožto lidé. Práce dokumentuje osobní interpretace životních příběhů, pro zkoumané je zdrojem sebereflexe. Slouží také jako inspirativní zdroj pro začínající ředitele. Práce je formálně dělena na dvě části - v teoretické se zaměřuje na metodu biografického výzkumu a životní příběh jako užitou metodu výzkumu. Dále stručně přibližuje osobu ředitele mateřské školy především z hlediska školského zákona, přináší také dosavadní výsledky výzkumu životních příběhů učitelů a ředitelů. Ve výzkumné části přináší analýzu hloubkový rozhovorů se třemi ředitelkami mateřských škol v souvislosti s dílčími výzkumnými otázkami.
Čas a prostor v psaných dětských projevech
Švarcová, Hana ; Saicová Římalová, Lucie (vedoucí práce) ; Synková, Pavlína (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá tím, jak žáci pátých a devátých tříd ztvárňují v psaném vyprávění čas a prostor. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V první z nich jsou shrnuty poznatky z oblasti naratologie, vývojové psychologie a výzkumu osvojování jazyka s ohledem na věkovou skupinu žáků druhého stupně ZŠ. V praktické části jsou analyzovány psané projevy žáků pátých a devátých tříd. Postupně jsou charakterizovány oblasti jako koherence projevu, čas, prostor a postava. V závěru této části práce jsou obě věkové skupiny srovnány. Diplomovou práci uzavírají náměty pro školní výuku formulované na základě poznatků získaných z analýzy žákovských vyprávění.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.